Як досягти успіху?

— Чи замислювалися ви над своїм майбутнім?

— Про що ви мрієте?

— Що потрібно робити, аби досягти своєї мрії?

— Що ви вмієте робити самостійно?

 

Повідомлення теми та мети уроку

— Чи цікаво вам дізнатися, як досягти мети?

— Пропоную вам обговорити, що потрібно робити, аби здійснити задумане.

Читаємо оповідання на с.48.

Відповідалка

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

Натхнення

Лінь

Працьовитість

Байдужість

Інтуїція

Неуважність

Досвід

Поспіх

Систематичність

Нетерплячість

 

Робота за малюнками.

— За малюнками (підручник, с. 49) опишіть дії тварин.

— Який висновок зробите?

— Чого можна повчитися у тварин?

Висновок. Завжди потрібно знаходити компроміс, учитися домовлятися, ухвалювати правильне рішення щодо порушених проблем.

Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського.

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ

Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже пів відра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води! Зітхнув тяжко, розгорнув граматику і зошит.

Обговорення

— Яким був Микита?

— Чи усвідомив він свою помилку? З чого це видно?

— Які риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь.)

Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, аби вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».