Як досягти успіху?
— Чи замислювалися ви над своїм майбутнім?
— Про що ви мрієте?
— Що потрібно робити, аби досягти своєї мрії?
— Що ви вмієте робити самостійно?
Повідомлення теми та мети уроку
— Чи цікаво вам дізнатися, як досягти мети?
— Пропоную вам обговорити, що потрібно робити, аби здійснити задумане.
Читаємо оповідання на с.48.
Відповідалка
Складові успіху |
Що заважає досягти успіху |
Натхнення |
Лінь |
Працьовитість |
Байдужість |
Інтуїція |
Неуважність |
Досвід |
Поспіх |
Систематичність |
Нетерплячість |
Робота за малюнками.
— За малюнками (підручник, с. 49) опишіть дії тварин.
— Який висновок зробите?
— Чого можна повчитися у тварин?
Висновок. Завжди потрібно знаходити компроміс, учитися домовлятися, ухвалювати правильне рішення щодо порушених проблем.
Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського.
ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ
Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.
Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!
Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.
Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.
Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.
А ввечері вийшов, дивиться, а вже пів відра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води! Зітхнув тяжко, розгорнув граматику і зошит.
Обговорення
— Яким був Микита?
— Чи усвідомив він свою помилку? З чого це видно?
— Які риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь.)
Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, аби вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».